Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Følgende betingelser er gældende for enhver aftale indgået med Vigenta.

Følgende definitioner benyttes i Vigenta’ handelsbetingelser.

  • Kunde – Den enhed (person, virksomhed, organisation, forening eller lign.) som køber et produkt eller en ydelse af Vigenta.
  • Vigenta – Vigenta CVR: 17347241 og/eller Vigenta’ datter- og søster-selskaber der sælger et produkt eller en ydelse til en Kunde.
  • Serviceydelser – De af Kunden købte produkter eller digitale ydelser.

1. Generelt

Nærværende aftale er gældende for enhver aftale indgået med Vigenta. Kunden accepterer ved aftalens indgåelse samtlige betingelser beskrevet i dette dokument samt gældende lovgivning.

Hvor andet ikke er oplyst, er alle priser opgivet i danske kroner, ekskl. moms.

Med mindre andet er aftalt, forbeholder Vigenta sig retten til at benytte kunden som reference i forbindelse med salgsmateriale. Dette omfatter blandt andet markedsføringsmateriale, hjemmeside og forespørgsler.

 

2. Aktuelle priser

Vigenta’s standard timepriser:

  • Strategi og forretningsudvikling: 2.500 kr. pr. time.
  • Growth Hacking: 2.500 kr. pr. time.
  • Product Management: 2.500 kr. pr. time.
  • Online Marketing: 800 kr. pr. time.
  • Webudvikling: 800 kr. pr. time.
  • Support: 800 kr. pr. time.

Såfremt en kunde anmoder om udført arbejde uden for normal åbningstid, mandag-fredag fra 08.00-16.00, tillægges timeprisen 100%. Såfremt en kunde anmoder om udført arbejde på søn- og helligdage, tillægges timeprisen 200%.

Vigenta forbeholder sig retten til at afvise anmodninger om arbejde uden for åbningstid.

 

3. Betaling og fakturering

Ved indgået aftale om webudvikling under 2.000 kr. faktureres hele beløbet ved levering. Ved indgået aftale over 2.000 kr. faktureres i 3 rater. Rate #1 faktureres 50% af det samlede beløb ved opstart. Herefter faktureres Rate #2, 40% af det samlede beløb, ved udført milepæl, dog senest 6 uger efter påbegyndelse af opgaven. Rate #3, 10% af det samlede beløb, faktureres ved levering, dog senest 10 uger efter påbegyndelse af opgaven.

Ved indgået aftale over 100.000 kr. faktureres Rate #1, 25% af det samlede beløb, ved opstart. Herefter faktureres Rate #2, 50% af det samlede beløb, ved udført milepæl (Endelig korrektur), dog senest 12 uger efter påbegyndelse af opgaven. Rate #3, 25% af det samlede beløb, faktureres 30 dage efter levering, dog senest 24 uger efter påbegyndelse af opgaven.

Ovenstående er gældende med mindre andet er aftalt.

Online marketing-produkter faktureres forud på dagen ved aftaleindgåelse med mindre andet er aftalt. Den løbende optimering faktureres enten månedligt, kvartalsvis, halvårligt eller årligt forud alt efter produkttyper og aftale.

Abonnementsaftaler vedr. Hosting faktureres forud helårligt eller kvartalsvis afhængigt af produkttype.

Betaling skal ske indenfor den aftalte betalingsfrist, der som udgangspunkt er 5 dage efter fakturaens udstedelse.

Såfremt betalingen ikke falder rettidig, eller Kunden bestrider den forfaldne betaling, forbeholder Vigenta sig retten til at suspendere eventuelle igangværende ydelser. Samtidig udstedes der op til tre rykkere inkl. rykkergebyr på 100 kr. pr. rykker. Yderligere vil der blive tillagt morarente pr. påbegyndte måned (reguleres efter Nationalbankens officielle morarente). 

Ved manglende betaling overføres udestående til vores advokat eller inkassovirksomhed, som forestår rykkerproces og efterfølgende indkrævning.

Ved køb af serviceydelser hos Vigenta, er der ingen fortrydelsesret, eftersom ydelsen ikke kan returneres. Der henvises til forbrugeraftalelovens § 20, stk. 3 (2).

 

4. Betingelser ved Hosting

Det er kundens ansvar at sikre, at alt materiale, der benyttes på hjemmesiden, lever op til såvel dansk som international lovgivning og ikke krænker nogen ophavsrettigheder eller er af krænkende karakter.

Et abonnement er gældende fra datoen specificeret i den tilhørende aftale eller faktura. Kunden kan til enhver tid opsige abonnementsaftalen, men skal dog fortsætte betalingen til aftalens udløb. Eventuel opsigelse skal ske senest 30 dage før aftalens udløb og skal være tilsendt Vigenta skriftligt. Såfremt der ikke forefindes en opsigelse, fornys aftalen automatisk i endnu en periode.

Data overdraget til Vigenta i forbindelse med Hosting eller udarbejdelse af hjemmesider er på ingen måde forsikret. Vigenta er ikke erstatningspligtigt i tilfælde af nogen former for tab eller beskadigelse.

Vigenta kan ikke holdes ansvarlige eller erstatningspligtige for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab.

Vigenta kan ikke holdes ansvarlige for eventuel nedetid, nedsat fremkommelighed eller problemer med bestemte forbindelser til Hostingydelser.

Vigenta forbeholder sig retten til med 14 dages varsel at ændre priser samt betingelser for den eller de ydelser, kunden modtager. Såfremt det drejer sig om væsentlige ændringer, vil dette berettige kunden til med øjeblikkelig virkning at træde ud af aftalen. 

Driftbetingelser for hostingydelser defines i dette dokument: Hosting forretningsbetingelser

 

5. Abonnement, fornyelse & opsigelse

Et abonnement er gældende fra datoen specificeret i den tilhørende aftale eller faktura.

Kunden kan til enhver tid opsige abonnementsaftalen, men skal dog fortsætte betalingen til aftalens udløb. Eventuel opsigelse skal ske senest 30 dage før aftalens udløb og skal være tilsendt Vigenta skriftligt. Såfremt der ikke forefindes en opsigelse, fornys aftalen automatisk i endnu en periode.

Vigenta forbeholder sig retten til, til enhver tid og med øjeblikkelig virkning, at annullere en aftale og dermed lukke en kundes aktiviteter, såfremt der foreligger argumenter eller beviser for, at kunden har forbrudt sig mod denne aftale. Kunden er i så fald fortsat ansvarlig for at betale for hele den aftalte periode.

Aftalen kan af kunden ikke overdrages, sælges eller på nogen anden måde overdrages til tredjepart uden udtrykkelig skriftlig accept fra Vigenta.

 

6. Kildemateriale

Kunden er berettiget til, såfremt intet andet er skriftligt aftalt, at benytte og videreudvikle materiale selv eller via tredjepart, såfremt kunden har betalt for materialet. Vigenta udleverer alene grafiske filer, såsom Photoshop, Illustrator og InDesign mod kompensation angivet af Vigenta.

Vigenta kan ikke på ingen måde holdes ansvarlige for benyttelse af det udviklede materiale, eller den sammenhæng materialet benyttes.

Vigenta kan ikke holdes ansvarlige for ægtheden eller rettighederne til benyttet materiale leveret af kunden, såsom grafisk materiale til udarbejdelse af websider eller andet udviklingsarbejde.

I det omfang kunden ønsker dokumentation/undervisningsmateriale, som ikke allerede eksisterer, kan dette produceres til gældende timepriser á 800 kr.

 

7. Behandling af personoplysninger

Vigenta behandler kundens oplysninger og data som fortroligt materiale og garanterer ikke at videregive dette til anden side uden forudgående skriftlig aftale med kunden.

 

8. Ansvar

Kunden er ansvarlig for tilmelding og overholdelse af forretningsforpligtelse af 3 part. ydelser, som Vigenta administrerer, opsætter eller indkøber for kunden. Det kan eksempelvis være Google Adwords, Søgeordsanalyseværktøjer, Software (eksempelvis plugins og themes til wordpress, betalingssystemer, kundesystemer). 

Kunden er jurisk ansvarlig overfor 3 part for websider, emails, eller anden kommunikation som Vigenta, evt. opsætter på vegne af kunden. Såfremt Vigenta stiller information og/eller skabeloner er disse altid leveret uden ansvar. Vigenta kan ikke stilles til regnskab for evt. fejl eller mangler i forbindelse med rådgivning, implementering og opsætning af indhold, Handelsvilkår, Cookie politikker,  GDPR inititativer.

Et eventuelt erstatningskrav over for Vigenta kan aldrig overstige fakturabeløbet for den leverede ydelse. Vigenta hæfter ikke for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab i forbindelse med aftalen om ydelsen, herunder indirekte tab som opstår som følge af forsinkelse eller mangler ved den leverede ydelse. 

Følgende omstændigheder medfører ansvarsfrihed for Vigenta: Force majeure, herunder svigtende strømforsyninger, svigtende telekommunikation, brand, røgskade, eksplosion, vandskade, hærværk, indbrud, terror, sabotage, strejke, lockout, boykot, blokade eller andre omstændigheder der ligger udenfor Vigenta’ kontrol, og som Vigenta ikke med rimelighed kan forventes at have forudset på tidspunktet for kontraktens indgåelse.

Vigenta har ret til indenfor 14 dage at forsøge at udbedre eventuelle fejl eller mangler i forbindelse med leverede ydelser. Såfremt dette ikke lykkedes, kan der gives forholdsmæssigt afslag i prisen, dog aldrig på mere end det oprindeligt fakturerede beløb.

Såfremt kunde ønsker at tilgå webhotel (FTP oplysninger) eller udlevere disse til tredjemand (3. part), hvorefter der ændres på filer, hæfter Vigenta ikke for fejl, mangler, driftstab, avancetab eller andre indirekte tab i denne forbindelse.

 

9. Tvister

Tvister kan af hver af parterne indbringes for Københavns Byret, DK, som er værneting for alle tvister. Dansk Ret regulerer aftalen.